Arenko Guire na obszarze D3 (współrzędne x=0 y=2) wynagrodzi was złotem, klejnotami lub przedmiotem, jeśli wespniecie się na wszystkie drzewa w okolicy. Pierwsze drzewo znajduje się na współrzędnych x=0 y=5, następne dwa są położone co dwa pola na wschód. Co dwa pola na północ znajdują się kolejne rzędy ustawione w podobny sposób. W ostatnim rzędzie (y=15) są cztery drzewa.
We Wzgórzach Hawkseye, na obszarze D3, znajduje się wejście do jaskini Magicznego Kwadratu (współrzędne x=7 y=13). Zadanie to jest zagadką matematyczną - magiczne kwadraty to tabele składające się z liczb, które w każdym wierszu, każdej kolumnie oraz po przekątnej dają tę samą sumę, a każda liczba może być użyta jedynie jeden raz. Każde z szesnastu pomieszczeń do którego wchodzisz w jaskini zawiera świecące wielościany - część z nich jest ustawiona na konkretnych ściankach z konkretną wartością, część musisz ustawić sam. Współrzędne tych drugich to: x=2 y=2, x=2 y=6, x=2 y=10, x=6 y=6, x=6 y=14, x=10 y=6, x=10 y=14, x=14 y=2, x=14 y=10. Uwaga: wszystkie komnaty na współrzędnej y=14 należy po wejściu okrążać od prawej strony, o ile nie chcecie walczyć z potworami.
Choć prawdziwe magiczne kwadraty mają często wiele rozwiązań, tutaj liczy się tylko jedno. Warto zauważyć że liczby od 10 do 16 już są wykorzystywane, zatem każda liczba od 1 do 16 musi paść przynajmniej jeden raz. Po obliczeniu średniej arytmetycznej ze wszystkich liczb i pomnożeniu jej przez 4 otrzymamy sumę, która ma się znaleźć w każdym wierszu, kolumnie i przekątnej. Dla tych którym nie chce się tego liczyć mamy rozwiązanie zagadkiPogrubione zostały liczby, które już są ustawione:
16 | 3 | 2 | 13 |
5 | 10 | 11 | 8 |
9 | 6 | 7 | 12 |
4 | 15 | 14 | 1 |
Po wykonaniu zadania należy podejść do platynowej dźwigni w ścianie na końcu korytarza otaczającego od zachodu i północy wielościany (współrzędne x=0 y=15). Nagrodą jest +2 do Inteligencji, 20 klejnotów, 200 złota i 2000 punktów doświadczenia.
Klerycy z Północy z najniższego poziomu Zamku Dragadune (współrzędne x=12 y=0) chcą żebyście usłyszeli trzy tony. Następnie podejdźcie do jednego z czterech gongów (x=0 y=6, x=0 y=8, x=15 y=6, x=15 y=8) i uderzcie w niego. Usłyszycie jeden z trzech dźwięków: ostry, łagodny lub głośny, a następnie zostaniecie steleportowani w dowolne miejsce w tym obszarze. Powtarzajcie to tak długo, aż usłyszycie wszystkie trzy dźwięki, po czym wróćcie do kleryków. Zostaniecie uznani za Godnych - od tej pory będzie otrzymywać bonusy we wszystkich miejscach które zwiększają statystyki tym Godnym.
W obszarze B4 znajduje się Wyspa Zagadek (współrzędne x=8 y=2). Możecie zapłacić 500 sztuk złota za udział w zagadkach bądź też otrzymać darmową szansę na pobliskiej wyspie (współrzędne x=15 y=15; miejsce strzeżone przez potwory). Za każdą zagadkę otrzymujecie 50 klejnotów. Tutaj znajdziecie spis poprawnych odpowiedzi
Znajdźcie czarno-białe pomieszczenia w kratki w Baśniowym Budynku ze Złota (poziom 4, współrzędne x=0 y=15; miejsce jest strzeżone przez smoki) oraz w Jaskini Pradawnego Czarodzieja (poziom 1, współrzędne x=0 y=15), aby odnaleźć Bożka Czarnej Królowej i Bożka Białej Królowej. Przekażcie je Ślepemu Prorokowi Ogowi w obszarze D4 (współrzędne x=7 y=1). Odpowiedzcie na jego zagadkęGdy powie do was:
Queens to queens level 3,
musicie odpowiedzieć:
Queens to Kings level 1. aby przywrócić Ogowi wzrok i otrzymać 25000 punktów doświadczenia. Og poinformuje was wtedy że w Zamku Doom znajduje się ważny więzień.
W obszarze A3 (współrzędne x=3 y=6) znajdziecie Koło Fortuny. Puśćcie je w ruch żeby wygrać klejnoty, doświadczenie itp. Każdy bohater otrzyma inną nagrodę. Nie dostaniecie jednak nic, o ile nie zabijecie wcześniej jedną z czterech Wielkich Bestii. Są nimi: The Great Sea Beast (A3, x=7 y=9), The Dark Rider (A1, x=5 y=2), The Gargantuan Scorpion (D1, x=10 y=5), The Great Winged Beast (D4, x=9 y=9). Uwaga: po każdym losowaniu bestie się odradzają.
W Jaskiniach w Skarpach Korina w obszarze B3 (współrzędne x=0 y=7), czarodziej Ranalou (x=5, y=15) pozwoli wam użyć portali do wszystkich sześciu zamków. W każdym z nich możecie znaleźć więźniów których możecie uwolnić, zostawić lub torturować. Sposób w jaki się zachowacie wobec więźniów oraz to jaki charakter mają bohaterowie zadecyduje o tym, w jaki sposób zostaną ocenieni przez statuę Giganta trzymającego Kamień Sprawiedliwości (obszar E1, x=9 y=13). Im bardziej zgodnie z charakterem zachowały się wszystkie postaci, tym wyższa będzie nagroda.