Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieFB

Porady

  • Podczas tworzenia drużyny, zwróć uwagę na to, że Czarodziej (Sorcerer) z wysoką wartością Szybkości (Speed) będzie najczęściej rozpoczynał bitwę. Podstawowe statystyki najlepiej ustawić powyżej 15. Najlepiej mieć w drużynie reprezentanta każdej z klas, aczkolwiek nie jest to konieczne i warto też poeksperymentować.
  • Stan gry zapisać można w Gospodach (Inn) w miastach i tylko tam. Rób to jak najczęściej - po bitwach i przed uruchamianiem obiektów, które mogą mieć pułapki. W przeciwnym wypadku w przypadku śmierci drużyny wszystkie postępy gry od ostatniego zapisu zostaną utracone.
  • Pamiętaj o zabraniu ze sobą zapasów jedzenia. Dobrze gospodaruj miejscem w plecaku na przedmioty, aby zawsze mieć miejsce na łupy z wypraw. Wystrzegaj się Pustelnika (Hermit), który podczas handlu jest bardzo chciwy. Handlarze z targowisk (trading post) także przetrząsają plecaki drużyny.
  • Sporządaj notatki, gdy natkniesz się na wskazówki lub zwykłe plotki. Później okaże się, że są przydatne. Początkowo plotki w tawernach wydają się rzadkie. Wraz z każdymi następnymi odwiedzinami tawern rośnie jednak ilość informacji. Przyda się też dać napiwek (tip) barmanowi - czasami kilka razy.
  • Wszystkie walki - poza tymi z góry ustalonymi - mają poziom trudności dostosowany do aktualnego poziomu doświadczenia drużyny, więc zawsze stanowią wyzwanie. Warto też "przetestować" dany obszar/lokację. Jesli okaże się zbyt trudna, należy do niej powrócić dopiero po zdobyciu odpowiedniego doświadczenia. Każda lokacja (miasto, jaskinia, zamek, etc.) ma swój zestaw specjalnych wydarzeń oraz ustalonych statystyk.
  • Każdy rodzaj potwora ma swój poziom "uległości", który decyduje o zachowaniu podczas walki.
  • By przedostać się przez pułapki i dziury prawdopodobnie trzeba będzie użyć Liny z Hakiem (Rope and Hooks) lub zaklęcia Lewitacji (Levitation). Gdy natrafisz na korytarz, który wydaje się nie mieć końca (ale gdzie nie można iść dalej) , wypróbuj zaklęcie Jump. Zaklęcie Fly najczęściej jest najbezpieczniejszą formą poruszania się na zewnątrz, za wyjątkiem obszaru Doom, gdzie to chodzenie pieszo daje najlepsze rezultaty. Podczas poruszania się piechotą, najlepiej trzymać się głównych dróg.
  • Podczas bitew, członkowie drużyny powinny skoncentrować swoje ataki na najsilniejszym stworze, by osiągnąć najlepsze rezultaty. Umożliw Łucznikowi (Archer) strzelanie, gdy to tylko możliwe. Rzucanie zaklęć Sleep oraz Bless zwiększa szansę na przetrwanie.
  • Są trzy typy oświetlenia. W miastach oświetlenie jest "darmowe" i zawsze obecne. W Jaskiniach jest dość mroczno, ale wystarczy rzucić zaklęcie Light, aby na jeden dzień oświetlić drogę drużyny. Zaś na polach z ciemnością (DARKNESS) rzucić można zaklęcie Lasting Light, co da jedną "jednostkę" oświetlenia.
  • Czarodziej Ranalou ma dostęp do wszystkich zamków - jest przekonany, że jest ich sześć.
  • Na mapie VARN widać cztery potworne bestie. Jesli uda ci się którąś pokonać, odbierz swoją nagrodę na wyspie Szczęścia (Luck).
  • Co najmniej dwa zadania są uważane za fałszywe. Zaś niektóre z rzeczy pożądanych przez Lordów można znaleźć w miastach.
  • Skarbów jest pełno! W świecie VARN można ocenić skarb po jego "opakowaniu" - im bardziej okazała skrzynia, tym bardziej wartościowy skarb. I oczywiście tym bardziej niebezpieczne pułapki, które go strzegą! Czarne Skrzynie zawierają najpotężniejsze przedmioty. Są rzadkie i można je zdobyć tylko po pokonaniu bardzo silnych potworów.
  • Zaklęcia Etherlize i Teleport przydają się do pokonywania barier. Niektóre tereny mogą powstrzymywać magię (całą, lub tylko zaklęcia z otwartego terenu), uniemożliwiać odpoczynek, lub też rzucenie konkretnych zaklęć, jak Time Distortion i Dispell. Może się też zdarzyć kombinacja tych cech.
  • Odwiedź Mistyka (Mystic) z Algary, by zwiększyć odporności drużyny.
  • Zyskaj ochronne zaklęcia ze Świątyń (Temples), jeśli drużyna da wystarczająco hojny datek.
  • Doświadczenie i umiejętności można zyskać na wiele sposobów. Spróbuj odwiedzić miejsce zwane Swaze Pit, ukryte pod Gospodą w mieście Algary. Także Arena jest dobrym miejscem do treningu.
  • Zbierz jak najwięcej złota, a następnie odwiedź fontannę w Dragadune.
  • Piaski Czasu (Sands of Time) przywracają młodość. Można się do nich dostać dzięki zaklęciu Etherlize. Aczkolwiek na miejscu uważaj na Dinozaury!
  • Odwiedzając Księżniczkę Lodu (Ice Princess), odwiedź ją powtórnie, aby ponownie skorzystać.
  • Jeśli charakter twojego przywódcy jest prawidłowy, to odwiedź Kapliczkę Okzara (Shrine of Okzar). Nie zmieniaj tego charakteru, by być sprawiedliwie osądzonym. Przy Obcych (Aliens) najlepiej zachować neutralność.
  • Wskazówki ze srebra i złota ułóż przeplatając je, a następnie czytaj z góry na dół.
  • © 2003-18 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
    Komnaty "Might & Magic I". Redakcja, kontakt